بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی معملین مقطع راهنمائی شهید کسائیان و شهید دانشجو

نوع تحقیق  :     بنیادی
روش گردآوری داده ها :   تست استاندارد (‌پرسشنامه )
روش تجزیه و تحلیل داده ها :  از طریق نرم افزار SPSS
اهداف تحقیق : بررسی رابطه رشته تحصیلی با رضایت شغلی
متغیرها :
متغیر مستقل :    رشته تحصیلی
متغیر وابسته :  رضایت شغلی
فرضیه ها  :  بین رشته ی تحصیلی و رضایت شغلی رابطه وجود دارد .
چامعه و نمونه آماری پژوهش :  معلمین مقطع راهنمایی مدارس شهید دانشجو و شهید کسائیان و نمونه آماری از طریق خوشه ای انتخاب شده است .

تاریخجه مختصری از مطالعات انجام شده در خصوص موضوع تحقیق:رابطه تصمیم گیری و مشارکت با رضایت شغلی کارکنان در شرکت توزیع برق استان مازندران:
تحقیق حاضر در مورد رابطه تصمیم گیری مشارکتی با رضایت شغلی کارکنان در شرکت توزیع برق استان مازندران می باشد. برای این منظور در فصل اول پژوهش به چارچوب تحقیق پرداخته شد و در آن فرضیه هایی در نظر گرفته شده است که فرضیه اهم آن، بین مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی و رضایت شغلی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. و نیز شامل چهار فرضیه فرعی می باشد. در این فصل هدف ها، تعریف واژگان و محدودیت ها نیز به طور خلاصه بیان گردیدند.

در فصل دوم نظریات دانشمندان مختلف درباره موضوع به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و در انتهای آن فصل نتیجه گیری لازم به عمل آمده است.

در فصل سوم و چهارم به روش تحقیق اختصاص داشت و در آن متدی که جهت خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل آماری داده ها به کار رفته بود از جمله همبستگی، ضریب تعیین، تحلیل رگرسیون به طور خلاصه بیان گردیدند و با تکیه بر داده های جمع آوری شده هر یک از فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل بین تصمیم گیری مشارکتی و رضایت شغلی رابطه مثبت و قوی وجود دارد و از طریق آزمون های آماری این فرضیه مورد تأیید قرار گرفت و علاوه بر آن تحقیق ثابت می کند که رابطه تصمیم گیری مشارکتی و رضایت شغلی از طریق متغیرهای دیگری که در فرضیات فرعی آمده اند تعدیل گردید. در پایان تحقیق توصیه می نماید که تمامی سازمان ها برای بالا بردن رضایت شغلی کارکنان، آنان را در تصمیم گیریهای مختلف سازمان شرکت دهند. زیرا مشارکت باعث ایجاد تعهد در کارکنان و موجب افزایش کارایی سازمان، خشنودی شغلی، کاهش ضایعات و هزینه ها، کاهش تعارض و برخورد و تقلیل غیبت می شود. (آذرگران اوریمی به راهنمایی ابراهیم گرجی)

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0