پایان نامه طراحی و پیاده سازی سایت اینترنتی دینامیک

سایت دینامیک : طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

معرفی پروژه

با توجه به نیاز روزافزون، به تکنیک های جدید برنامه نویسی تحت وب، در صدد برآمدیم تا به طراحی و پیاده سازی یک سایت دینامیک بپردازیم .

قسمت های مختلف این پروژه را می توان درچهار بخش کلی زیر خلاصه کرد:

·        ایجاد کاربر

·        تغییر اطلاعات کاربر

·        نمایش روند پیشرفت کار مربوط به کاربر

·        صفحات مربوط به معرفی تولیدات و …

اهمیت و کاربردها

مطمئناً محیط وب مکانی است که براحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد و تعداد کاربرانی که هر روزه به اینترنت می پیوندد در حال افزایش است پس طراحی اینگونه سایتها امری لازم و ضروری بنظر می رسد .

یکی از معیارهای برتری سیستم های کامپیوتری این است که تا چه حدی user friendly هستند. سعی ما بر آن بوده است که در پروسه طراحی این سیستم حتی الامکان کمترین اطلاعات از کاربر درخواست شود و سیستم تا جایی که مقدور است خود مسئولیت جمع آوری اطلاعات را بر عهده داشته باشد.

در چنین شرایطی مطمئناً هم کاربران برای استفاده از سیستم با سهولت و راحتی کار روبرو بوده و هم میزان خطا تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. بعنوان مثال وقتی که یک کاربر به این سیستم login می کند برای بالا رفتن سرعت و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کاربر، از امکانات برنامه نویسی Client Side، برای چک کردن صحت نام کاربری و رمز عبور استفاده کرده، و سپس تست وجود چنین کاربری در پایگاه داده، قسمت سرور صورت  می گیرد. این کار باعث افزایش سرعت و امنیت می گردد.

اهداف پروژه

اهداف این پروژه را می توان در ابعاد زیر دسته بندی کرد:

·        تسهیل سلسله مراتب و پروسه انجام کار

·        بکارگیری قدرت زبان برنامه نویسی پویای PHP و پایگاه داده MySQL

·        سهولت استفاده از امکانات اینترنتی

چکیده

در این پروژه که طراحی یک سایت سفارش محصول توسط کاربر که مربوط به شرکت ابزاربندی خراسان است. شامل امکاناتی نظیرایجاد کاربر توسط Admin، ارسال مطلب و برقراری ارتباط با Admin و پیگیری پیشرفت کار توسط کاربر می باشد، سعی ما بر این بوده است که بر پایه برنامه نویسی وب پویا با استفاده از زبان اسکریپتی PHP و زبان های کلاینت ساید JavaScript  و CSS، سیستمی طراحی کنیم که کاربر از راه دور بتواند محصولی را سفارش و پیشرفت آن را پیگیری نماید. با توجه به این هدف، امکاناتی را برای مدیریت سایت ایجاد نمودیم تا Admin بتواند کاربری را ایجاد و اطلاعات آن را ویرایش نماید.

در همین راستا از ابزارهایی نظیر :

PHP V5.0.0, PHP MyAdmin 4, MySQL, Adobe Photo Shop CSII, DreamWeaver MX 2004,  ImageReady

در امر طراحی و پیاده سازی پروژه بهره جسته ایم.

مقدمه

در آغاز وب  یک رسانه ایستا بود وشکل آن مثل یک کتاب الکترونیکی  بود. سایت های وب وقتی که ساخته  شدند به مدت چندین ماه تغییر نمی کردند. با رشد وب به قوت های آن نیز پی برده شد. به این ترتیب وب از حالت یکنواخت وایستا درآمد بطوری که  ظاهر و محتویات آن زودتر تغییر می کرد ویک بازی یا یک پردازنده  در وب در هر بار که استفاده می شد تغییر می کند.

در واقع ایجاد سایت های پویا برای کسانیکه از  اینترنت استفاده می کنند الزامی است در غیر این صورت سایت های او به عنوان  یک شهر متروکه محسوب خواهد شد  در گوشه ای از دیسک سخت فسیل شده.

بعضی از ویژگی های پویایی که مخاطبین اینترنت به آنها علاقمندند عبارتند از:

·      حساسیت به زمان به جای محتویات دائره المعارفی

·        تغییر محتویات و سبک طراحی

·        سازگاری با نسلهای جدید سخت افزار نرم افزار و استاندارهای تحویل اطلاعات

·        پشتیبانی از ارتباط با مخاطبین سایت

·        مدیریت موثر برای افزایش کیفیت اطلاعات

به هر حال سالانه هزاران سایت وب به دلیل کهنه شدن از دور خارج می شوند که برای همین سایت هایی که از دور خارج می شوند هزینه های زیادی مصرف شده است.

در سال  ۱۹۹۷  حدود  هزار سایت  وب  از رده خارج شده و در سال ۱۹۹۸ تقریباً ۲۰۰۰  سایت از دور خارج گردید.اصولا سایت های پویای موفق در صف مقدم تحویل محاوره ای قراردارند .

اینترنت شبکه ای از شبکه های مرتبط به یکدیگر بوده که بر روی آن سرویس های متعددی بمنظور ارائه خدمات فعال می باشند. بدون شک سرویس وب یکی از مهمترین سرویس های موجود بر روی اینترنت است که بیشترین تاثیر را در عمومیت یافتن اینترنت در سطح جوامع بشری برعهده داشته است.

وب در نگاه اول مانند یک سیستم اطلاعاتی توزیع شده است . در سیستم فوق اطلاعات ( با اشکال متفاوت ) بر اساس استانداردهای مربوطه و با یک ساختار مشخص قرار گرفته و با استفاده از ارتباطات تعریف شده بین اطلاعات می توان بسرعت و بسادگی از اطلاعات موجود استفاده کرد. ارائه دهندگان اطلاعات با پیروی از اصول موجود اطلاعات خود را در سیستم فوق قرار داده و جستجو کنندگان اطلاعات با استفاده از ابزارهائی خاص قادر به جستجو و دستیابی به این اطلاعات خواهند شد. وب در سال ۱۹۹۱ توسط ” تیم – برنرز لی ” ابداع گردید.

 

مراحل پردازش اطلاعات یک فرم HTML

* اطلاعات موجود در وب در حریم های اطلاعاتی با نام   ” صفحات وب ” ذخیره می گردند. اندازه ونوع محتویات این نوع صفحات کاملا” متغیر بوده و نمی بایست در این راستا یک صفحه وب را با یک صفحه کتاب مقایسه کرد گرچه شباهت های اندکی نیز بین آنها وجود داشته باشد.

* محتویات یک صفحه وب می تواند، متن گرافیک صدا تصویر انیمیشن و … باشد. گستردگی و تنوع نوع اطلاعاتی که می توان در صفحات وب قرار داد یکی از مهمترین ویژگی های قابل توجه وب از دیدگاه ارائه دهندگان اطلاعات از یک طرف و استفاده کنندگان از اطلاعات از طرف دیگر   می باشد.

* صفحات وب از لحاظ فیزیکی فایل هایی هستند که توسط نرم افزارهای مربوطه بوجود آمده و دارای انشعاب “htm” و یا “html” می باشند. برای ایجاد این نوع صفحات می توان از تمام نرم افزارهائی که بنوعی قادر به ایجاد و ذخیره سازی یک فایل هستند استفاده کرد.( Notepad نمونه ای از این نوع نرم افزارها است ). امروزه نرم افزارهای کاملا” حرفه ای برای ایجاد و مدیریت صفحات وب توسط شرکت های نرم افزاری ایجاد شده است. FrontPage ,Hotmetal,… نمونه هائی در این زمینه   می باشند.

* پس از ایجاد صفحات وب در صورت نیاز و استفاده عموم ( داخلی ، خارجی ) می بایست آنها را بر روی یک سایت ذخیره نمود. یک وب سایت مجموعه ای از صفحات وب را شامل می گردد.

* ارائه دهندگان اطلاعات پس از آماده سازی صفحات وب و استقرار آنها بر روی یک وب سایت زمینه استفاده از اطلاعات فوق را برای استفاده کنندگان فراهم می نمایند. استفاده کنندگان با استفاده از نرم افزارهائی موسوم به ” مرورگر ” قادر به دستیابی به یک وب سایت و درخواست اطلاعات مورد نیاز خود می باشند.

* تمام صفحات وب دارای مجموعه دستورالعمل هائی هستند که نحوه نمایش اطلاعات مورد نظر را مشخص خواهد کرد. رایج ترین مجموعه دستورالعمل های نمایش در صفحات وب تگ های Html می باشند.

پیاده سازی سایت دینامیک

فهرست مطالب :سایت دینامیک

مقدمه

مراحل پردازش اطلاعات یک فرم HTML

معماری عمومی وب

معماری سه لایه برنامه های کاربردی تحت وب

گفتار دوم: شرح نرم افزارهای مورد استفاده

گفتار سوم: طراحی و مدلینگ سیستم سایت

گفتار چهارم: پیاده سازی صفحات سایت

گفتار پنجم: نتیجه گیری و پیوست ها

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0