بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی شهر نیشابور

روش تحقیق : میدانی- توصیفی. با استفاده از دو عدد پرسش نامه محقق ساخته یکی ویژه دانش آموزان با ۱۰ عدد سئوال که ۶۴ دانش آموز به آنها پاسخ دادند و دیگر پرسش نامه ویژه معلَم شامل ۲۰ عدد سئوال که ۶۴ معلّم به آنها پاسخ دادند.

«چکیده»

پژوهش حاضر(نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی ) با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی ۶۴ دانش آموز و ۶۴ معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوری داده ها، ۲ عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد ۱۰ سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد ۲۰ سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد:

اکثر دانش آموزان و معلمان دوست دارند امتحانات به صورت کتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را کاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می کند.
آنها معتقدند که ارزشیابی به شیوه ی کیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشکلاتی مواجه است. اکثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند که دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان کرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشکلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.

فهرست مطالب

چکیده ۱

فصل اول : بیان مسئله
بیان مسئله ۲
اهداف تحقیق ۳
اهمیت و ضرورت ۴
سوالات پژوهشی ۵

فصل دوم : پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق ۶

فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق ۸

فصل چهارم : یافته های تحقیق
پاسخ به سوالات پژوهشی ۹

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و بحث ۱۴
پیشنهادات ۱۸
یادداشت ها ۱۹
منابع مورد استفاده ۲۰
پیوست ۲۱

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0